Alla inlägg under mars 2014

Av Simsolompien - 31 mars 2014 14:38

Hej! Jag har en liten tävling just nu! Den som gissar rätt på vem det här här:

 

Om du har en blogg, så får du en heather(om du vill) + blogglänk + en önskesim. Har du ingen blogg får du en önske sim. Gissa i kommentarerna!

TÄVLINGEN AVSLUTAS NÄR 10 ST HAR GISSAT!

Ledtrådar

1. NI vet vem det är!

2. Hon har en länk till bloggen!

3. Ni får den när tre har gillat

SEE YA

Av Simsolompien - 31 mars 2014 08:55

Hej igen! Tänkte skriva lite om hemsidan där jag skaffar/laddar ner allt hår, kläder, makeup m.m Det mesta får jag från alla expansioner och prylpaket men när jag laddar ner använder jag The Sims Resource! Det är en jätte bra hemsida där man kan ladda ner ALLT till både Sims 1, 2 och 3! Där har jag t.ex laddat ner detta:

   

(inte håren på den här bilden)

     

Jag tipsar starkt den här sidan och jag tror att ni kommer gilla den! Sidan finns att hitta här!

SEE YA

Av Simsolompien - 28 mars 2014 07:53

Okej, det tog längre tid en jag trodde att göra familjen, för mitt Sim krachsade typ 4 ggr. Har inte riktigt hunnit färdigt en men det kommer iaf läggas ut på måndag. (ska va borta hela helgen så kommer inte kunna blogga.

SEE YA

Av Simsolompien - 27 mars 2014 14:27

Hej på er! Ledsen att jag inte skrivit på två dar O.O men haft lite mycket att göra. Men jag undrar bara .. Har ni något förslag på vad ni vill att jag ska skriva om? T.ex har ni en önskesim heller så? Skriv det i kommentarerna på det här inlägger då! Viktig grej bara.. Jag lägger INTE ut simmar, djur mm. så att man kan ladda ner dem på CC. Någon gång ibland kanske jag kan lägga ut en sim, men inte ofta! Om ni använder den på er blogg så ska ni helst skriva att det är JAG som gjort den :) Men tror som sagt var inte att jag kommer lägga ut någonting.


Håller på med ett inlägg just nu, kanske blir klart runt 4? En familj på 7 pers :D

See ya!

Av Simsolompien - 24 mars 2014 14:38

Hej på er! Tänkte lägga ut lite tips för "vardags" makeup. Jag använder det ganska ofta, så hoppas att NI tycker om det!

Ögon:

 

Försök att välja nån naturlig färg, för din sims hud. T.ex om den har mörk hy, så väljer du nåt lite brunt heller så. Jag brukar dra ner genomskinlighets mätaren till ungefär mitten också. Så blir inte färgen så stark.

Läppar:

 

Det är samma sak där. Välj någon naturlig färg för simmens hy, och dra ner mätaren lite för att färgen inte ska bli alltför stark.


Ni ska veta att jag har alla expansioner och prylpaket. Dessutom laddar jag ner lite härifrån. Ögonskuggan är från  Leva Livet prylpaket och läppglansen har jag laddat ner.

Bilderna är inte så bra, jag vet men ni får nöja er med dem ett tag till! :D

Hoppas ni fick lite tips!


Av Simsolompien - 23 mars 2014 19:03

Har varit igång och byggt ett litet hus. Bilderna blev inte så bra, och har inte riktigt hunnit inreda heller nåt.. Trådgård blev det ingen, jag tycker det är lite mer en egen "kategori"..

 

Här har vi då.. DET SKUMMA HUSET VILLA SPANA! (Mysko namn O.O) Två sovrum, ett badrum, ett kök, hall/matsal och vardagsrum!

Hus
Av Simsolompien - 23 mars 2014 17:58

Ja, nu skriver jag igen. 3 inlägg på en dag, men fortfarande ingen presenations bild heller header. Det får nog vänta ett litet tag, så kanske jag klipper ihop nåt av mina favvo bilder på bloggen. Iaf, så har jag hållit på lite grann med ett vardagsrum typ, (jobbade bara med det i 10 min) som jag fotade och la till en ram runt. Tema går på gråskala. (svart-vit)

 

Jag kan verkligen inte få bilderna i någon bra storlek tyvärr, men här är iaf Cozy som jag kallar rummet. Fick bli en grönaktig ram efter som att det faktiskt börjar bli vår! Längtar!

Rum
Av Simsolompien - 23 mars 2014 17:09

Heej! Här kommer den första, simmen jag gjort! Jag har valt att bara ta med hår, makeup, outfit, från finkläderna på Allison, som hon heter :D Jag har gjort henne baserat på mina IRL vänner, men bara med makeup och hår! Här kommer ett collage jag gjorde med Allison:

 

Inte så stor kanske (jätte liten faktiskt) men jag blev jätte nöjd! Hennes hår är inte så där ljust som på bilden till vänster längst ner egentligen, men den bilden är tagen ur annan vinkel än de andra och så blev det jätte konstigt med effekter och så. Men som jag sa, så blev jag super nöjd med Allison!

Presentation


DOBIDOBIDOBA DOBIDOBIDOBA AGENT P!!!! Läs gärna hela presentationen oxå c;

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate the blog here :)


Ovido - Quiz & Flashcards